Okolí

Muzeum „Ve vagónu“ a šlapací drezíny (600m)

V muzeu se dozvíte, jak se v Ratíškovicích těžilo uhlí – lignit a můžete se zde projet šlapací drezínou.
Objednávka drezíny na tel.:+420 724 247 671

Více informaci: http://www.ratiskovka.cz/

Slavín (vinné sklepy 1,8 km)

Cestou z Ratíškovic do Milotic za přejezdem odbočte vlevo a dostanete se do oblasti vinných sklepů zvaných Slavín.  Za krátkou odbočku ze značené trasy stojí dřevěná rozhledna nad sklepy, z níž je možno přehlédnout Chřiby, Bílé Karpaty i roviny okolo Hodonína a Skalice.

Více informaci: zde

Náklo (vrch nad Ratíškovicemi 2,5 km)

Náklo (265 m) je vrch nad Ratíškovicemi. Na vrcholu Nákla stojí dřevěný liliový kříž a pískovcová socha Sáma. Pěkný výhled na Milotice a dalekého okolí.

Přírodní rezervace Horky (2,8 km)

Cestou z kopce náklo do Milotic po 300m odbočte vlevo a přes pole přejděte do přírodní rezervace Horky. Přírodní rezervace Horky chrání stepní společenstva a bohatý výskyt hlaváčku jarního.

Více informaci: zde

Šidleny – areál vinných sklepů v Miloticích (2,8 km)

Areál vinných sklepů se nachází pod koplem náklo. Sjeďte z kopce dolů a pod JZD zabočte doleva.

Salaš Růdník (inline bruslení 1,8 km)

Cesta z Ratíškovic k tomuto místu je ideální na inline bruslení. Asfaltová lesní cesta z tohoto místa dále pokračuje až k 9km vzdálenému Bzenci kolonii. V salaši jsou chovány ovce a kozy. V ohradách farmy Růdník jsou k vidění koně. V létě bývá otevřená restaurace Růdník.

Trasa k salaši: zde

Státní zámek Milotice (5,8 km)

Státní zámek Milotice, nazývaný perla jihovýchodní Moravy, je unikátně zachovaným komplexem barokních staveb a zahradní architektury.

Více informací: zde

Milotické rybníky (5,4 km)

Krásmé místo, které stojí za to vidět. K rybníku se můžete dostat po cestě z Vacenovice do Milotic. Před Milotickou školou odbočit do prava na polní cestu. Po ní za školou pokračovat mezi poli až k rybníkům. Dále pokračovat za rybníky a doleva na hlavní cestu za Milotice, kde můžete odbočit zpátky do Milotic k zámku.

Výklopník Sudoměřice (8,3 km)

Technická památka Výklopník Sudoměřice-Baťův kanál byla postavena v roce 1939. Dnes je jednou z poučných zajímavostí na trase Baťova kanálu, kterou obdivují návštěvníci pěších výletů, cyklisté a především vyznavači vodní turistiky z paluby motorových lodí či jiných plavidel.

Více informaci: zde

Baťův kanál – projížďka lodí (8,3 km)

Baťův kanál neboli Průplav Otrokovice-Rohatec je historická vodní cesta vybudovaná v letech 1934–1938 v délce 52 km, která spojovala Otrokovice s Rohatcem. Nejbližší přístaviště: Sudoměřice – výklopník

Virtuální prohlídka přístavišť: zde

Slovanské hradiště v Mikulčicích (22 km)

Národní kulturní památka. V 8. a 9. století velkomoravský hrad s rozsáhlým podhradím na ostrovech v řečišti toku Moravy o celkové rozloze až 50 ha. Významné místo počátků naší státnosti. Místo možného působení slovanských věrozvěstů sv. Konstantina – Cyrila a sv. Metoděje

Více informací: zde

Mikroregion Nový Dvůr

Milotice (0 – 3:20 min.), Ratíškovice (3:20 – 6:00 min.), Skoronice (6:00 – 7:45 min.),
Svatob.-Mistřín (7:45 – 10:07 min. ), Vacenovice (10:07 – 12:40 min.), Vlkoš (12:40 – 14:48 min.)